Бренд ASICS - історія створення спортивної марки, хто заснував японську компанію Асікс - Отделка Ванной Комнаты

Бренд ASICS - історія створення спортивної марки, хто заснував японську компанію Асікс

Март 10, 2023

История бренда ASICS - Каменный лес Stone Forest

ASICS - це, мабуть, один з найбільш знаменитих спортивних брендів сьогодні. Офіційно його історія почалася в 1977 році, проте насправді народився він набагато раніше – в 1949 році. Але тоді він мав зовсім іншу назву-Onitsuka Tiger. Така довга історія існування бренду не могла обійтися без злетів, падінь, гучних успіхів і сумнівів. І про все це далі і піде мова.

Все починається з ідеї

На дворі друга половина 40-х років ХХ століття. Світ тільки-тільки пережив одну з найстрашніших воєн в історії людства і все ще оцінював її руйнівні наслідки. Тим часом у японському містечку Кобе молодий, але скоростиглий кіхачіро Оніцука оцінює іншу шкоду, яку завдала війна. Мова про молоде покоління, яке ніяк не могло відновитися і знову відчути твердий грунт під ногами, знову повірити в те, що майбутнє є і воно цілком світле.

Вони цука хотів запропонувати молодим людям Японії щось, що зробить їх повсякденне життя усвідомленим, дисциплінує їх, допоможе відновитися не тільки духом, а й тілом. І вирішити всі ці проблеми міг спорт. Кіхачіро вирішує, що повернути оптимізм людям, надихнути їх, дати якусь мету зможуть такі прості речі, як біг, баскетбол і бренд Asics в Hadi.ua. Безпритульних, які залишилися без батьків, важких підлітків, юнаків і дівчат, чия молодість припала на такі страшні часи, можна було б захопити спортом, виховати їм.

Але, незважаючи на зовнішню простоту ідеї, складнощів тут вистачало. Адже Кіхачіро хотів охопити всю молодь не тільки свого містечка, але в перспективі всієї Японії (патріот, що тут ще скажеш). І тоді вони цука наважується на сміливий і трохи безрозсудний крок. Він відкриває в Кобе виробництво спортивного взуття. Таке рішення допомагало вбити відразу декількох зайців: по-перше, японці отримували б дешеву, але при цьому якісну і зручну спортивне взуття для своїх занять, по-друге, нове виробництво давало і нові робочі місця для тих, хто потребував цього, і, по-третє, стильна і популярна спортивне взуття робила спорт більш привабливим в очах підлітків і молодих людей.

Так, в 1949 році з'являється фабрика Onitsuka Ltd, спеціалізацією якої стає випуск брендованих моделей кросівок, продаж яких ведеться тільки на території Японії.

Кихачиро Оницука - Каменный лес Stone Forest

Кіхачіро Оніцука

Тигрові смужки

Філософія самого Кіхачіро, якою він керувався протягом усього свого життя, стала основою філософії і його особистого бренду: «Anima sana In Corpore Sano», що означає в перекладі на російську «в здоровому тілі – здоровий дух» (це в майбутньому ще зіграє свою роль в історії бренду). Природно, в реальності така філософська концепція дещо розширилася і стала звучати, як «виховання молоді через спорт».

На початку 50-х років в Японії зросла популярність такого виду спорту, як баскетбол. Оніцука не хотів упускати таку чудову можливість запропонувати японцям спеціальне взуття для цієї гри. Але просто кросівок було недостатньо, вони повинні були бути унікальними, щоб завоювати любов і шанування покупців.

Тоді Оніцука вирішує створити такі кеди, які б добре чіплялися до будь-якої поверхні (що важливо для гри в баскетбол), але при цьому були б легкими, комфортними. Сказано-зроблено. Onitsuka розробляють особливу модель кед з підошвою, фактура якої нагадувала щупальця восьминога. Покрита суцільно присосками, підметка настільки добре зчіплювалася з поверхнею, що деякі тестувальники зізнавалися, що іноді не могли ноги від підлоги відірвати. Незважаючи на це, ця підошва стала справжнім проривом у спортивній індустрії. Сила зчеплення була дещо знижена, а виробництво кросівок було поставлено на потік.

Новинка розбурхала уми покупців, поступово продажі компанії росли, і потрібно було робити наступний крок. Onitsuka випускають наступну модель кросівок, вони отримують назву bashu. Цей силует примітний тим, що на його підошві вперше з'явилася тигрова голова. Ці кросівки стали настільки популярними, що бренд поспішив змінити свою назву і перетворився в Onitsuka Tiger.

Асортимент бренду почав поступово розширюватися. Незабаром в ньому з'явилася окрема лінійка взуття, призначена для гри у волейбол. Для її виробництва використовувалися тільки самі передові технології тих років. Наприклад, перша модель волейбольних кросівок від Onitsuka Tiger, випущена в 1951 році, мала підметку з вулканізованої гуми і особливу смужку уздовж бічної частини силуету, яка допомагала надійно зафіксувати стопу.

История бренда ASICS - Каменный лес Stone Forest

Далі колекція Onitsuka Tiger поповнилася біговим взуттям. Після війни біг на довгі дистанції був не дуже популярний, тому бренд вирішив зробити упор не на масового покупця, а на марафонців і професійних бігунів. В середині 50-х років з'являється силует Ekiden Marup з заокругленим носком.

История бренда ASICS - Каменный лес Stone Forest

До речі, саме з біговими кросівками пов'язаний перший значущий успіх Onitsuka Tiger в професійному спорті. Знаменитий марафонський чемпіон Абебе Бікіла з Ефіопії до 1960 року виходив на старт, біг і перемагав виключно босоніж, запевняючи, що знайти ідеальне взуття для себе він не може. І ось, нарешті, в 1960 році він взувається в кросівки Magic Runner, випущені Onitsuka Tiger. Фішкою цієї моделі було безліч вентиляційних отворів, які допомагали виводити надлишки вологи і охолоджувати стопу під час активного руху. Ніяких мозолів і дискомфорту. Саме в кросівках Magic Runner Абебе стане першим темношкірим африканським спортсменом, який переміг на Олімпійських іграх.

Onitsuka Tiger Magic Runner - Каменный лес Stone Forest

Onitsuka Tiger Magic Runner

У 1960-і роки бренд починає активно впроваджувати у виробництво синтетичну шкіру. Такий крок дозволив Onitsuka Tiger охопити масового покупця (завдяки нижчій ціні) і впровадити новітні технології. Вже в 1966 році понад 70% бігунів Бостонського марафону були взуті в Onitsuka Tiger. У ці ж роки марка починає активно впроваджувати кросівки, що мають змінні шипи, щоб кожен спортсмен міг модифікувати взуття під свої запити і для різних змагань.

В кінці 1960-х років бренд випускає бігові кросівки Marup Nylon SP, які раптово стануть культовими серед японських підлітків і молоді. На початку 1970-х років ці кросівки стали мало не невід'ємною частиною шкільної форми, а вийшла слідом модель бутс Bomber довгі роки вважалася еталоном ігровий взуття в принципі (а її популярність встигла поширитися за межі Японії і з'явитися на багатьох зарубіжних ринках).

Для всіх керівників марки стає очевидним, що пора розширювати свій вплив. Тоді бренд Onitsuka Tiger починає дивитися в бік Америки, адже саме американський ринок (після азіатського) є одним з наймасовіших.

История бренда ASICS - Каменный лес Stone Forest

Битва за Corsair

Але так просто, звичайно ж, привезти кросівки Onitsuka Tiger в Америку було не можна. Керівництво вирішує "промацати грунт" і зрозуміти, як їм краще розширити свій вплив за кордоном. При цьому на них сам виходить Філ Найт, ентузіаст бігу, майбутній засновник Nike. Пізніше Філ зв'язується з біговим експертом і за сумісництвом своїм університетським тренером Біллом Бауерманом, який допомагає зібрати для марки «цінну інформацію» про те, як йдуть справи зі спортивним взуттям в США. У майбутньому Бауерман буде розробляти для «Тигра» і концепти спортивних моделей.

Незабаром Найт і Бауерман вирішують запропонувати Onitsuka Tiger співпраця. Спільно вони розробляють і випускають особливий силует, який отримує назву Corsair. Фактично, саме "Корсари" стали масштабним дебютом Onitsuka Tiger на американському ринку.

Onitsuka Tiger Corsair - Каменный лес Stone Forest

Onitsuka Tiger Corsair

Новинка стала справжнім проривом і початком нового покоління бігового взуття. Двошарова амортизація, межподошва з EVA, невеликий каблук-підйом, стабілізований задник – якщо придивитися до більшості сучасних бігових моделей, то можна помітити, що в них до сих пір використовуються технології, придумані колись Onitsuka Tiger і Бауерманом.

Однак в 1972 році настільки плідне співробітництво буде порушено. Між японцями і американцями вклинюється створений Біллом Бауерманом і Філом Найтом бренд Blue Ribbon Sports (майбутній Nike). І ось заповзятливий молодий бізнесмен і біговій експерт (він же тренер) вирішують, що в загальному-то Corsair і його концепт належать йому. Вони " переробляють "(а насправді просто перевипускають)" Корсари " і дають їм нову назву – Cortez. Ці кросівки набирають якусь феноменальну популярність і, природно, Onitsuka Tiger знести такої образи і нахабства не змогли.

Nike Cortez - Каменный лес Stone Forest

Nike Cortez

"Тигр" прославив Nike на весь світ. Про те, що молодий бренд буквально вкрав розробки Onitsuka Tiger і видав їх за свої, знали в кожному провулку. Почалися довгі судові тяжби, позови, взаємні закиди. Нещасні Corsair / Cortez перетягувалися як канат. Нарешті, суд постановив, що» повинна перемогти дружба", а точніше, що обидва бренди мають право випускати свою версію культових кросівок, оскільки обидві компанії доклали руку до створення концепту. Не можна сказати, що це влаштувало обидва бренди, але з судом не посперечаєшся.

І Nike, і Onitsuka Tiger продовжили випускати свої версії кросівок, які, незважаючи на ідентичність силуету, мали комерційний успіх у обох марок. Різниця була лише в ринках. Nike отримали в своє розпорядження американський ринок, а Onitsuka Tiger задовольнялися Азією.

Onitsuka Tiger Corsair vs Nike Cortez - Каменный лес Stone Forest

Onitsuka Tiger Corsair vs Nike Cortez

У здоровому тілі - здоровий дух

І ось, нарешті, ми підбираємося до найголовнішого. У 1977 році Onitsuka Tiger проводить злиття з двома компаніями: GTO (виробник товарів для спорту і риболовлі) і Jelenk (виробник уніформи). Природно, що новому бренду-нова назва. Якраз саме тоді в справу офіційно і вступає латинське прислів'я 'Anima sana In Corpore sano'. Перші літери кожного слова стануть абревіатурою-назвою нової марки - ASICS.

Філософія компанії залишилася все тією ж, бренд проповідував вчення про те, що в здоровому тілі неодмінно повинен бути здоровий дух. Але різниця була в тому, що тепер компанія дбала про здоров'я не тільки японської молоді, але молоді всього світу.

Однак бренд Onitsuka Tiger нікуди не подівся. Він все також продовжує функціонувати, але тепер було вирішено розділити обов'язки. Молодий ASICS відтепер повинен буде займатися розробкою і випуском новинок, інноваційних технологій, розширенням асортименту, а ось ветеран Onitsuka Tiger буде займатися вінтажними лінійками і перевипуском культових моделей.

Бренд ASICS - Каменный лес Stone Forest

ASICS додає в регулярну колекцію взуття та аксесуари для:

  • футболу, волейболу, баскетболу;
  • бігу (тепер не тільки для професіоналів, але і для любителів);
  • легка атлетика;
  • фітнесу та крос-тренінгу;
  • нетбола;
  • черлідингу;
  • лакросса і корфбола і т. д.

Поступово ASICS набувають репутацію новатора в сфері виробництва спортивного взуття. У 1978 році вони створюють особливу ударопоглинаючу підошву, яка використовується вперше в лінійці волейбольної взуття Rota.

У 1979 році виходить модель California зі світловідбиваючими вставками на корпусі. І в цьому ж році в рідному для бренду місті Кобе відкривається перший дослідницький центр ASICS, в якому будуть придумані і розроблені практично всі знамениті технології бренду.

ASICS California - Каменный лес Stone Forest

ASICS California

Сьогодні бренд ASICS є одним з лідерів ринку. Взуття цієї марки носять тисячі спортсменів по всьому світу, в їх числі і олімпійські чемпіони, і лідери збірних, і зірки різних спортивних дисциплін. Марка продовжує шанувати свої традиції і робити все для того, щоб кожен зміг розділити з нею принцип «в здоровому тілі – здоровий дух».

Технології бренду

Власна дослідницька лабораторія дозволяє ASICS розробляти унікальні технології, щоб зробити взуття ще більш зручною і практичною:

SpEVA-полегшений матеріал, який допомагає підошві приймати первісну форму буквально через кілька мілісекунд після зіткнення з поверхнею;

FluidRid - технологія амортизації, яка допомагає підвищити зносостійкість виробу і знизити його вагу;
DuoMax - межподошва, що забезпечує оптимальну підтримку стопи, виготовлена з двох матеріалів з різним ступенем щільності;

GEL - ключова технологія бренду, являє собою спеціальні гелеві вставки в носовій і п'яткової частини, які відмінно поглинають удари і знижують навантаження на коліна, п'яту і хребет спортсмена.
Сьогодні ASICS організовує свій асортимент взуття не за назвою моделей, а за технологічними особливостями взуття. Всього існує 4 лінійки взуття:

  • Амортизація;
  • Структурна амортизація;
  • Бездоріжжя;
  • Колекція 33 (мінімалістичне взуття, яке дарує відчуття бігу босоніж).

Наследие

У числі офіційних амбасадорів бренду, що беруть участь не тільки в рекламних кампаніях марки, але і в розробці деяких взуттєвих силуетів, представлені:

  • Крістоф Леметр;
  • Лоло Джонс;
  • Райан Холл;
  • Мара Ямаучі та багато інших.
Рассказать о статье

Расскажите о нас